Regels

Laatst bijgewerkt op 28 September 2024.

LET OP: Deze regels, voorwaarden en procedures kunnen op elk moment worden gewijzigd.

wijzigingen:

  • Regel 1.1 aangepast
  • Regel 2.2 aangepast
  • Regel 2.3 toegevoegd
  • Regel 3.2a toegevoegd
  • Regel 3.3 aangepast
  • Regel 3.6 aangepast
  • Regel 3.7 aangepast
  • Regel 4.1 aangepast
  • Regel 4.4 aangepast
  • Regel 4.6 aangepast
  • Regel 4.7 aangepast
  • Regel 4.11 aangepast
  • Regel 5.1 aangepast
  • Regel 5.2 aangepast
  • Regel 6.3 aangepast
  • Regel 6.5 verwijderd
  • Regels 6.6, 6.7, 6.8, 6.9 en 6.10 opnieuw genummerd naar 0.1 lager
  • Regel 6.7 aangepast
  • Regel 7.6 aangepast
  • Regel 7.12 aangepast
  • Regel 9.2 aangepast

Sectie 1 – Disciplinair beleid
Sectie 2 – Bedrijfsbeleid
Sectie 3 – Toelatingsbeleid
Sectie 4 – Discord / Trucksweb Beleid
Sectie 5 – Mediabeleid
Sectie 6 – Multiplayer beleid
Sectie 7 – Vrachten Regels
Sectie 8 – Konvooi Regels
Sectie 9 – Publieke Evenementen Regels
Sectie 10 – Juridisch / Privacybeleid 

1) Disciplinair Beleid

1.1) “2 Strikes” Beleid: Deze regel houdt in dat als je binnen 1 jaar een tweede strike krijgt, je permanent wordt verwijderd uit Global Cargo. Dit geldt voor alle overtredingen binnen Discord en externe omgevingen zoals TMP en anonieme meldingen. Een strike wordt ingetrokken na een jaar correct gedrag. Houd er rekening mee dat bij een ernstige overtreding (bijv. roekeloos rijden, fraude of ander wangedrag) de eerste strike kan worden overgeslagen en het lidmaatschap onmiddellijk kan worden beëindigd, afhankelijk van de ernst van het incident. Strike 1 – Een schriftelijke waarschuwing van HR. Strike 2 – Permanente verwijdering en blacklist van Global Cargo en alle wereldwijde divisies. * Een mondelinge waarschuwing kan ook worden gegeven voor kleine overtredingen. *

2) Bedrijfsbeleid

2.1) Het is niet toegestaan om tegelijkertijd lid te zijn van meer dan één VTC. Als je betrapt wordt op ‘dubbele VTC’ (een plek innemen of ladingen invoeren voor meerdere VTC’s), wordt er een onderzoek gestart waarvan het resultaat wordt bepaald door een stemming van het HR Management.

2.2) De Communicatiepiramide: Omdat Global Cargo een grote VTC is, is Management vaak erg druk. Wanneer een chauffeur een probleem of vraag heeft, kunnen ze vaak geen antwoord geven. Dus als je hulp nodig hebt, volg dan de onderstaande stappen:

Algemene vragenprocedure:

  1. Vraag om hulp in #Hulp-en-Vragen.
  2. Vraag een staflid (#request-a-staff-member) of open een HR-ticket (#contact-us).
  3. Vraag de afdelingsdirecteur *. (Senior HR-afdeling / Evenementbeheer).
  4. Vraag een van het management.
  5. Vraag een van de leiders.

Klachten:

  1. Open een HR-ticket (⁠#contact-us discord) of anoniem meldingsformulier (https://www.globalcargovtc.nl/en/contact/anonymous-report/).
  2. Management.
  3. Leiders.

2.3) Leden hebben geen toestemming om het Global Cargo VTC Management te vertegenwoordigen in administratieve communicatie (contact met VTC’s, TMP, SCS, aanmelden voor evenementen, etc.) buiten Global Cargo, zonder goedkeuring van het Global Cargo VTC Management.

3) Toelatingsbeleid

3.1) De minimumleeftijd is 15 jaar. Als blijkt dat je hier niet aan voldoet, volgt verwijdering.

3.2) Wanneer je Global Cargo verlaat, geldt er een periode van twee weken waarin je je niet opnieuw kunt aanmelden. Na die periode ben je weer welkom om je opnieuw aan te melden.
3.2a) Je gegevens worden 90 dagen na het sluiten van je account van onze server verwijderd in overeenstemming met de AVG. Dit betekent dat je statistieken ook zijn gereset als je opnieuw lid wordt na 90 dagen.

3.3) De toelatingsafdeling behoudt zich het recht voor om een aanvraag op elk moment af te wijzen.

3.4) VTC-hoppen, of snel wisselen tussen verschillende VTC’s en Global Cargo, is niet toegestaan. Als je betrapt wordt op VTC-hoppen, word je direct verwijderd uit Global Cargo.

3.5) Gedeelde accounts zijn onder geen enkele omstandigheid toegestaan. Elke chauffeur is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen account en elke overtreding zal worden hersteld op dat account, ongeacht de persoon.

3.6) Elke chauffeur mag maximaal drie keer succesvol solliciteren bij Global Cargo in 24 maanden. Als je Global Cargo verlaat na drie keer te hebben gesolliciteerd, is de kans op heracceptatie beperkt en wordt dit beïnvloed door je eerdere activiteit en gedrag binnen Global Cargo.

3.7) Je TMP-account moet 3 maanden ban-vrij zijn voordat je je kunt aanmelden bij Global Cargo. Accounts die hier niet aan voldoen, worden afgewezen. Je bent welkom om je aan te melden zodra de laatste ban 3 maanden geleden is opgeheven.

4) Discord / TrucksWeb Beleid

4.1) Geen ongepaste inhoud (pornografie, haatdragende of racistische berichten en/of soortgelijk aanstootgevend materiaal) in berichten, spraakkanalen, over mij pagina, status of enige andere plaats. Global Cargo is een community met de minimumleeftijd van 15 jaar en we onderhouden onze tekst- en spraakkanalen volgens de PG-13 standaard. Het plaatsen van ongepaste berichten, of erover praten in spraak, profielfoto’s en/of openbare gebruikersnaam kan resulteren in strike 1 of 2.

4.2) Let op je taalgebruik – We weten dat een groot deel van onze community 18+ is, maar we willen een professionele houding tonen en rekening houden met andere leden.

4.3) Geen beledigende of denigrerende opmerkingen. Hoewel een grapje is toegestaan, is er altijd “een grens”. Zorg ervoor dat je deze niet overschrijdt met je opmerkingen.

4.4) Als je ruzie hebt met een andere bestuurder of personeelslid, volg dan de juiste manier van rapporteren, namelijk: Open een ticket in #contact-hr. De juiste manier van communiceren kun je vinden in paragraaf 2.2).

4.5) Onze ontwikkelaars hebben een aantal bots ontwikkeld om je tijd bij VTC aangenamer te maken. We vragen je om het uitvoeren van de commando’s tot een minimum te beperken en deze alleen in de daarvoor bestemde kanalen te plaatsen.

4.6) Het plaatsen van elk type advertentie is verboden als het voldoet aan de volgende criteria: een andere VTC of evenement, voor financieel gewin, of 18+ inhoud bevat. 

4.6a) Een kleine advertentie voor een livestream, evenement of privé radiostation (die voldoet aan de eerder genoemde criteria) mag geplaatst worden met toestemming van HR.

4.6b) Het sturen van reclame in DM’s of groepschats naar leden van dit Discord zonder expliciet verzoek, is niet toegestaan en zal resulteren in een straf.

4.7) Om tagging problemen te voorkomen, is het verboden om speciale tekens te gebruiken in je discordnaam. Je naam moet ten alle tijden tagbaar zijn. HR behoudt zich het recht voor om de naam aan te passen met alfanumerieke tekens.

4.8) Gebruik de juiste kanalen voor de juiste doeleinden. Hier is een lijst van de meest populaire kanalen en hun onderwerpen: Algemeen – Algemene communicatie over ETS2/ATS/Global Cargo; Off Topic – Ongerelateerde gesprekken die niet over ETS2/ATS/Global Cargo gaan. Mods – Een chat om te praten over (Global Cargo-gerelateerde) mods. Controleer de gepinde berichten voordat je een vraag stelt over mods of skins. Hulp en vragen – Als je hulp nodig hebt of een vraag hebt, stel ze dan gerust. Er is altijd een personeelslid of een andere bestuurder beschikbaar voor je.

4.9) Misbruik van de spoilerfunctie wordt niet getolereerd en kan leiden tot een waarschuwing of verdere bestraffing.

4.10) Beperk het gebruik van tags tot een minimum. Personen die worden betrapt op overmatig gebruik van tags, krijgen een waarschuwing of worden verder gestraft als er veelvuldig misbruik van wordt gemaakt. 

4.10a) Het gebruik van de tags @Global_INT/NL of andere categorieën, zoals @public of divisies, is alleen toegestaan voor medewerkers van Global Cargo.

4.11) Als HR uitleg nodig heeft over een situatie, kun je worden uitgenodigd voor een gesprek in een HR-tekstkanaal. Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek, betekent dit niet altijd dat er actie tegen je wordt ondernomen. Meestal is het gewoon om iets op te helderen. Als je niet binnen 48 uur reageert, loop je het risico dat je jezelf niet kunt verdedigen in een zaak.

4.12) Global Cargo is geen datingplatform. Vraag iemand niet actief naar privézaken, bijvoorbeeld in DM’s. Hoewel het doel van de discord is om een gesprek met elkaar te hebben, is het niet de bedoeling dat iemand zich ongemakkelijk voelt. Leden die persoonlijke privacy niet respecteren zullen worden onderzocht door Human Resources, en kunnen daar consequenties aan verbinden.

5) Mediabeleid

5.1) Wegens geldende Europese Privacywetgeving is het niet binnen Global Cargo toegestaan om te streamen, terwijl de Discord van Global Cargo zichtbaar en/of hoorbaar is, interne bedrijfsgegevens of ongepaste inhoud (Pornografie, haatdragende of racistische boodschappen en/of vergelijkbaar aanstootgevend materiaal.)te bespreken of te tonen.

5.2) Wegens geldende Europese Privacywetgeving is het niet binnen Global Cargo toegestaan om video en/of audio openbaar te maken, terwijl de Discord van Global Cargo zichtbaar en/of hoorbaar is, interne bedrijfsgegevens of ongepaste inhoud (Pornografie, haatdragende of racistische boodschappen en/of vergelijkbaar aanstootgevend materiaal.)te bespreken of te tonen.

6) Multiplayer beleid

6.1) Global Cargo chauffeurs MOETEN ALLE TMP REGELS VOLGEN.

6.2) Global Cargo wordt gezien als één van, zo niet de meest professionele en gerespecteerde VTC binnen de TMP gemeenschap. We verwachten daarom een professionele houding van ons personeel en onze chauffeurs. Wanneer je in-game rijdt, verwachten we dat je met al je zorg en aandacht werkt (zoals je in het echte leven ook doet). Op deze manier zien anderen wat Global Cargo inhoudt en willen zij ook meedoen.

6.3) Het is NIET toegestaan om een auto te besturen terwijl je de Global Cargo naam draagt (zowel tag als naam) in TMP, wisselende voertuigen vallen onder deze regel. Bussen zijn toegestaan, in overeenstemming met de TMP-regels.

6.4) Het is niet toegestaan om met grote groepen door drukke gebieden te rijden, zoals de route Calais-Duisburg (vijf of meer chauffeurs).

6.5) Gebruik geen vuile of provocerende taal in de openbare chat of doe geen algemene dingen die de bedrijfsnaam van Global Cargo kunnen beschadigen.

6.6) U bent verantwoordelijk voor uw eigen account. Als blijkt dat uw account in strijd is met de regels, worden na onderzoek door Human Resources passende maatregelen genomen.

6.7) Wanneer je een ban krijgt op TruckersMP ben je verplicht dit binnen 48 uur aan Human Resources te melden. Als je dit niet doet, zal de afdeling Human Resources een onderzoek starten met passende consequenties. Gebruik hiervoor #contact-us.

6.8) Na een TMP-verbod is het mogelijk dat de HR-afdeling uw bekwaamheid om voor Global Cargo te rijden in twijfel trekt. Uw lidmaatschap als chauffeur van Global Cargo kan worden ingetrokken op basis van een ban.

6.9) Het gebruik van dubbele en driedubbele trailers is toegestaan in overeenstemming met de TMP-regels, maar u zult verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele ongelukken die worden veroorzaakt door incompetentie bij het besturen van de voertuigcombinatie. 

7) Vracht Regels

7.1) We hebben een nultolerantie beleid voor mods die de economie van het spel veranderen. Als je betrapt wordt op misbruik van deze mods, zal je lidmaatschap bij Global Cargo permanent worden beëindigd.

7.2) Global Cargo gaat ervan uit dat je eerlijk bent bij het voltooien van leveringen en we verwachten dit te kunnen zien in je vrachtlogboek.

7.3) Elke poging om te frauderen met vracht via economie mods, snel reizen of andere middelen zal zwaar worden bestraft.

7.4) Het maximum inkomen voor een handmatig gelogde levering is €/$ 400.000 of 8000km. Dit betekent dat het verwachte inkomen van de levering deze limiet niet mag overschrijden. Extra bonussen zoals gesponsorde vrachten hebben hier geen invloed op. Er is geen maximum voor Tracker gelogde leveringen.

7.5) Het maximum inkomen per kilometer/mijl is €/$ 200,-. Wanneer het totale inkomen gedeeld door de afgelegde afstand hoger is, kan de levering niet worden ingediend.

7.6) handmatige leveringen met een inkomen van meer dan $/€ 200.000 of 4000 km moeten worden goedgekeurd door Personeelszaken. De limieten voor Trackerjobs zijn $/€ 300.000 of 6000 km. Als je een levering rijdt die hiermee te maken heeft, wordt Personeelszaken hiervan op de hoogte gesteld en wordt je levering geblokkeerd totdat deze is goedgekeurd door Personeelszaken. Zorg ervoor dat je ten minste twee schermafbeeldingen indient: 1) Het beginscherm, Vrachtcentrum of Laadmarkt, met de betreffende vracht. 2) Het afleveringsscherm of het logboekoverzicht van de game job, met inkomen, gereden afstand en schadepercentage.7.7) Global Cargo streeft naar realisme. Elk gebruik van schade- of collision mods zal onderhevig zijn aan disciplinaire maatregelen zoals beschreven in Sectie 1.1).

7.8) Het leveren met een “caravan” als vracht is niet toegestaan.

7.9) Het gebruik van ProMods en andere map mods is volledig toegestaan, maar maak geen misbruik van de aangeboden functionaliteiten.

7.10) Het gebruik van dispatchers zoals de TMP Dispatcher, Trucky en Virtual Speditor is toegestaan, maar maak geen misbruik van het vrachtsysteem. Vergeet niet om altijd te controleren of je baan in overeenstemming is met de regels. Het is niet toegestaan om deze programma’s te gebruiken om missies te misbruiken. Personeelszaken zal een onderzoek instellen en met een passend vonnis komen.

7.11) Bij het invoeren van het aantal gereden kilometers, gelden alleen de op land gereden kilometers. Het is niet toegestaan om de boot of trein te misbruiken. Een vuistregel is dat u minimaal 75% van het verwachte aantal kilometers heeft gereden om een lading in te dienen. (Voorbeeld, zonder gebruik van de veerboot is de route 1000 km, met gebruik van de veerboot is dit slechts 400 km. Deze route is niet geldig).

7.12) Als je twijfels hebt over de legitimiteit van een levering, neem dan contact op met Personeelszaken volgens 2.2).

7.13) Chauffeurs zijn verplicht om elke 3 maanden minimaal één opdracht uit te voeren OF één konvooi bij te wonen. Chauffeurs die langer dan drie maanden inactief zijn (zonder geldige reden) zullen hun lidmaatschap beëindigd zien.

* Opmerking over de regels betreffende het indienen van jobs: Als er twijfels zijn over de legitimiteit, moet u dit bevestigen met screenshots als bewijs. Het is de verantwoordelijkheid van iedere bestuurder om te controleren of hij/zij voldoet aan de vastgestelde regels.“`

 

8) Konvooi Regels

8.1) Lees de aan u verstrekte informatie op het Trucksweb over het evenement zodat u op de hoogte bent en draag de juiste verf en tag voordat u zich bij het konvooi aansluit.

8.2) Het is verplicht om deel te nemen aan het discord kanaal dat is aangewezen voor het konvooi, om de instructies van de leider van het konvooi te kunnen horen. Je bent niet verplicht om een microfoon te gebruiken. Om een vrijstelling te krijgen, bijvoorbeeld bij het streamen, neem contact op met de event leader en management.

8.3) Het is verboden om tijdens een konvooi gebruik te maken van auto’s (behoudens uitdrukkelijke toestemming van Global Cargo Management).

8.4) Als er problemen zijn tijdens het konvooi (tanken, schade aan de truck of de noodzaak om F7 te doen), meld dit dan aan de leider van het konvooi en sluit aan achter het konvooi.

8.5) Bij het zien van een Troller, deze negeren en de konvooileider waarschuwen.

8.6) Er wordt niet ingehaald (gepasseerd) tijdens een samenstel tenzij anders aangegeven door de leider van het samenstel en de persoon die ingehaald wordt.

8.7) Houd een afstand van minimaal 60m, tenzij de persoon voor u achterop raakt. Houd dan een veilige afstand van 100m aan.

8.8) Sneller rijden dan aangegeven is verboden, tenzij je de gaten in het konvooi moet dichten.

8.9) Je mag een rood verkeerslicht negeren, maar kijk uit voor vrachtwagenchauffeurs die voorrang hebben.

8.10) Het is niet de bedoeling dat “niet-Global Cargo” chauffeurs worden uitgenodigd om deel te nemen aan het konvooi. Zij kunnen wel worden uitgenodigd voor openbare konvooien en evenementen.

8.11) De leider van het konvooi heeft altijd het laatste woord, hij/zij wordt altijd gevolgd in een officieel konvooi.

8.12) Als je te laat bent bij een konvooi, sluit dan altijd achteraan aan en volg regel 8.6).

8.13) Als je deelneemt aan een konvooi, mag je geen werk afleveren tenzij dit expliciet is aangegeven, aangezien je daarvoor een beloning ontvangt.

9) Publieke Evenementen Regels

9.1) Alle regels van Sectie 8) zijn van toepassing op publieke evenementen.

9.2) De volgorde van vertrek tijdens (door GC gehoste) openbare evenementen is van VOOR naar ACHTER: Global Cargo, Andere VTC’s, Openbaar. 

9.3) Volg altijd de orders van het evenementpersoneel op.

10) Juridisch / Privacybeleid 

Global Cargo behoudt zich het recht voor om het lidmaatschap van een chauffeur in te trekken voor, maar niet beperkt tot:

1. Het bijdragen aan een overtreding waarbij de naam van Global Cargo wordt beschadigd of waarbij de regels van Global Cargo worden overtreden.
2. Voor elke andere reden die volgens Global Cargo als ernstig genoeg wordt beschouwd.

– Alle donaties zijn beschermd door de wet en zijn volledig vrijwillig.

– Het privacybeleid en de servicevoorwaarden zijn van kracht vanaf het moment dat u zich aanmeldt. U kunt de Servicevoorwaarden hieronder vinden.

– Alle staffuncties zijn vrijwillig en kunnen op geen enkel moment financieel worden gecompenseerd.

– Informatie over onze chauffeurs wordt nooit gedeeld met derden. Dit omvat ook gedeelde takken zoals wereldwijde divisies en partners.

– Het weggeven van een prijs (Game/DLC), kan door GC Management op elk moment worden geannuleerd. Global Cargo behoudt zich het recht voor om een prijs te herroepen als de persoon niet langer lid is van Global Cargo.

 

Ultieme Realiteit - Divisies

Wil jij alle details van het leven van een echte chauffeur meemaken tijdens jouw speelavonturen. Dan zijn onze divisies zeker wat voor jou!

DBus World Ondersteuning

Wij gaan verder dan alleen het vervoeren van goederen. Heb jij het in je om alle passagiers veilig naar hun bestemming te brengen?

nl_NLNederlands